• Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2013

    Δεν ήταν συγκεντρωμένος, παραδέχεται ο οδηγός του τρένου


     O οδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας της Νέας Υόρκης, η οποία εκτροχιάστηκε την Κυριακή με αποτέλεσμα να βρουν τον θάνατο 4 άνθρωποι, δήλωσε στους ερευνητές ότι "δεν ήταν συγκεντρωμένος" λίγο πριν από το δυστύχημα.

    Αυτό αποκάλυψε αστυνομική πηγή στο πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς.

    Οι ερευνητές δήλωσαν χθες ότι ο μηχανοδηγός οδήγησε το συρμό της εταιρείας Metro-North με επτά βαγόνια σε μια στροφή με ταχύτητα τρεις φορές μεγαλύτερη από την επιτρεπόμενη. Ο οδηγός, που συνεχίζει να ανακρίνεται από το ομοσπονδιακό Εθνικό Συμβούλιο για την Ασφάλεια των Μεταφορών, υποστήριξε ότι συνειδητοποίησε πολύ αργά ότι πήγαινε με υπερβολική ταχύτητα και πάτησε φρένο πολύ αργά για να μπορέσει να θέσει υπό έλεγχο τον συρμό πριν από τη στροφή, είπε η ίδια πηγή.

    Σύμφωνα και με το Γαλλικό Πρακτορείο, τα πρώτα στοιχεία της έρευνας κατατείνουν στην εκδοχή του "ανθρώπινου λάθους" καθώς η αμαξοστοιχία έτρεχε με ταχύτητα 131 χλμ. ανά ώρα, δηλαδή σχεδόν 3 φορές μεγαλύτερη από την επιτρεπόμενη.

    Το όριο ταχύτητας είναι τα 48 χλμ. ανά ώρα στη δύσκολη στροφή όπου εκτροχιάστηκε το τρένο, στο Μπρονξ, στα βόρεια του Μανχάταν, με αποτέλεσμα τον θάνατο 4 ανθρώπων και τον τραυματισμό 67, υπενθύμισαν χθες το βράδυ οι ερευνητές κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου.

    Εξήγησαν ότι τα πρώτα στοιχεία της έρευνας δεν κατέδειξαν "κανένα μηχανικό πρόβλημα ή μηχανική ανωμαλία" στα φρένα. Νωρίτερα το πρωί της ημέρας που συνέβη το δυστύχημα, το τρένο, το οποίο ήταν προγραμματισμένο να φθάσει στο σταθμό Grand Central στις 07:43 τοπική ώρα, είχε πραγματοποιήσει με επιτυχία εννέα στάσεις χωρίς να υπάρξει κανένα πρόβλημα στα φρένα, υπογράμμισαν.

    Ο οδηγός, Ουίλιαμ Ροκφέλερ, 46 ετών, που δεν τραυματίστηκε, δήλωσε στις αρχές ότι η προσοχή του είχε "χαλαρώσει" πριν από το δυστύχημα, στις 07:20 το πρωί τοπική ώρα, κι ότι τον επανέφερε βίαια στην πραγματικότητα ο δυνατός ήχος που τον προειδοποιούσε ότι πήγαινε πολύ γρήγορα, έγραψε η εφημερίδα New York Post σήμερα. Τότε πάτησε φρένο, αλλά ήταν ήδη πολύ αργά, σύμφωνα με μη κατονομαζόμενες πηγές της εφημερίδας.

    Οι αρχές πιστεύουν ότι λαγοκοιμόταν και ξύπνησε πολύ αργά για να αποφύγει τον εκτροχιασμό, ανέφερε ο ειδησεογραφικός ιστότοπος της Νέας Υόρκης DNA.Info.

    Οι ερευνητές, όπως συνηθίζεται, κατάσχεσαν το κινητό του τηλέφωνο για να επιβεβαιώσουν ότι δε μιλούσε στο τηλέφωνο σε κάποιον ή δεν έστελνε γραπτά μηνύματα τη στιγμή της τραγωδίας. Επίσης, ο οδηγός υποβλήθηκε σε εξετάσεις για να εξακριβωθεί εάν βρισκόταν υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών, χωρίς μέχρι στιγμής τα αποτελέσματα να έχουν γίνει γνωστά, είπε ο Ερλ Ουίνερ, υπεύθυνος της έρευνας που πραγματοποιεί η Ομοσπονδιακή Αρχή για την Ασφάλεια των Συγκοινωνιών (NTSB).

    Κατά τους ερευνητές, τα φρένα δεν ενεργοποιήθηκαν παρά 5 δευτερόλεπτα πριν από το δυστύχημα. "Ήταν πολύ αργά" αναγνώρισε ο Ουίνερ, αποφεύγοντας ωστόσο να υποστηρίξει οποιαδήποτε εκδοχή, μεταξύ της μηχανικής βλάβης ή του ανθρώπινου λάθους. Επέμεινε ότι η έρευνα δε βρίσκεται παρά στην αρχή.













    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

    Δεν υπάρχουν σχόλια :

    Δημοσίευση σχολίου