Η Θεσσαλονίκη έχασε την ευκαιρία τη δεκαετία του ’90 και πλέον βρίσκεται σε αναζήτηση τουριστικής στρατηγικής και κοινής συντονισμένης προσπάθειας
της Άννης Καρολίδου
Η Θεσσαλονίκη έχασε την ευκαιρία της δεκαετίας του ’90 να γίνει κέντρο των Βαλκανίων και από τότε βρίσκεται σε αναζήτηση μίας ξεκάθαρης ταυτότητας για να μπορέσει να αποκτήσει διεθνή τουριστική ταυτότητα.
Η πόλη, που θέλει να γίνει city break προορισμός και διαθέτει ιδιαίτερα θετικά χαρακτηριστικά, έχει μία κύρια, βασική έλλειψη: Η Θεσσαλονίκη δεν έχει ξεκάθαρη στρατηγική και οι φορείς της έχουν έλλειψη συντονισμού.
Στη διημερίδα για τον τουρισμό που διοργανώνει το Ελληνογερμανικό Βιομηχανικό & Εμπορικό Επιμελητήριο, στο πάνελ για την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης σε city break (τουρισμός πόλης, κυρίως για σύντομες αποδράσεις στα Σαββατοκύριακα και τις αργίες), τις τοποθετήσεις άνοιξε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, Αριστοτέλης Θωμόπουλος.
Για τον κ. Θωμόπουλο, η Θεσσαλονίκη δεν έχει ακόμη σαφή ταυτότητα γιατί «δεν είχε το κατάλληλο πακετάρισμα ως σήμερα, αλλά δεν βοηθήθηκε και από μία στοχευμένη διαφημιστική καμπάνια».
Η Θεσσαλονίκη, σε αυτή την προσπάθεια να γίνει αναγνωρίσιμη, χρειάζεται βελτιωμένες υποδομές, πολλαπλάσιες συνδέσεις με αεροπορικούς προορισμούς, χρειάζεται καθαριότητα, ανάδειξη των αρχαιοτήτων της, νέο συνεδριακό και εκθεσιακό κέντρο. Αλλά χρειάζεται, είπε ο κ. Θωμόπουλος και την αγορά ανοικτή όλες τις ημέρες της εβδομάδας, όπως και τους αρχαιολογικούς χώρους ανοικτούς, Κυριακές και αργίες.
Πάντως η ΕΞΕ, επιλέγει πλέον να προωθήσει τη Θεσσαλονίκη σαν city break προορισμό από τη νεοσυσταθείσα εταιρεία του ΣΕΤΕ, του ξενοδοχειακού κλάδου, την Marketing Greece.
Επόμενος ομιλητής του πάνελ, ο πρόεδρος της ΔΕΘ – Helexpo, Τάσος Τζήκας ο οποίος μετέφερε τις τοποθετήσεις ξένων, ότι η Θεσσαλονίκη αποτελεί ιδανικό προορισμό city break και ιδανική επιλογή για τη διοργάνωση συνεδρίων και εκθέσεων.
Η Θεσσαλονίκη έχει εξαιρετικό ιστορικό ενδιαφέρον, έχει αδυναμίες σε επίπεδο υποδομών αλλά όχι μεγάλες, έχει όμως και ευκαιρίες που μπορεί να αναδειχθούν μέσα σε περιβάλλον κρίσης. Όπως τόνισε ο κ. Τζήκας, αν η πόλη αποκτήσει στρατηγική με τους οργανισμούς της βέβαια να διατηρούν την αυτοτέλειά τους, τότε έχει μπροστά της μεγάλες ευκαιρίες. Διαφορετικά, μπορεί να χάσει και αυτή την ευκαιρία από ανταγωνίστριες πόλεις.
«Οι ξένοι επιλέγουν τη Θεσσαλονίκη. Ο γκουρού των εκθέσεων, Γιόχαν Βιτ, ψήφισε Θεσσαλονίκη. Οι Γερμανοί διοργανωτές της WOMEX, της μουσικής έκθεσης, θέλουν να ξανάρθουν στη Θεσσαλονίκης μέσα σε δύο χρόνια. Ο εκπρόσωπος του Οργανισμού Τουρισμού της Κορέας πιστεύει ότι η Θεσσαλονίκη είναι εκπληκτικός τουριστικός προορισμός, αυτά όλα κάτι αποδεικνύουν», κατέληξε ο κ. Τζήκας.
«Θεσσαλονίκη και Χαλκιδική είναι η Californian Coast των Βαλκανίων και δεν είναι δυνατόν να μη συνδέεται με το τραίνο με τις χώρες των Βαλκανίων», είπε πολύ χαρακτηριστικά ο Σπύρος Πέγκας, εντεταλμένος σύμβουλος του Δήμου Θεσσαλονίκης σε θέματα τουρισμού.
Ο κ. Πέγκας απάντησε σε σχόλια και κριτικές για τον τρόπο προβολής της πόλης, είπε ότι μέσω του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής, διαπραγματεύτηκε με τη Ryanair να μπει σε 4 αεροδρόμια και μπήκε σε 14. Αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες του Δήμου, για να ανοίξει η πόλη με νέες διοργανώσεις, μίλησε για το νέο branding της πόλης που όμως δεν αγκάλιασαν οι φορείς.
«Δεν μπορούμε να μιλάμε για την ανάσταση του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής», είπε ο κ. Πέγκας απαντώντας σε σχόλια περί επαναδραστηριοποίησης του Οργανισμού. « Ο Οργανισμός είχε προβλήματα που δεν ήταν τελικά θέμα προσώπων. Πρέπει να δημιουργηθεί ένας νέος operative φορέας, από επαγγελματίες, αυτός που θα υλοποιεί τη στρατηγική των φορέων».
H πόλη και οι φορείς πρέπει να ανοίξουν σε νέες πρωτοβουλίες επιχειρηματικές. Η Θεσσαλονίκη θα γίνει πρωτεύουσα της Νεολαίας για το 2014 και δεν υπάρχουν youth hostels στην πόλη, με τις σχετικές αιτήσεις να εκκρεμούν για μήνες.
Για το πως μπορεί η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει brand, αναγνωρίσιμο διεθνώς, κάτι το οποίο είναι πολύ διαφορετικό από την ταυτότητα της πόλης. Το θέμα ανέλυσε ο Χρήστος Χέλμης της Colibri, o oποίος μίλησε για την πολλαπλότητα των σημάτων, που τελικά δεν βοηθάνε στη σύνδεση της πόλης με ένα συγκεκριμένο brand.
Πηγή: voria.gr
της Άννης Καρολίδου
Η Θεσσαλονίκη έχασε την ευκαιρία της δεκαετίας του ’90 να γίνει κέντρο των Βαλκανίων και από τότε βρίσκεται σε αναζήτηση μίας ξεκάθαρης ταυτότητας για να μπορέσει να αποκτήσει διεθνή τουριστική ταυτότητα.
Η πόλη, που θέλει να γίνει city break προορισμός και διαθέτει ιδιαίτερα θετικά χαρακτηριστικά, έχει μία κύρια, βασική έλλειψη: Η Θεσσαλονίκη δεν έχει ξεκάθαρη στρατηγική και οι φορείς της έχουν έλλειψη συντονισμού.
Στη διημερίδα για τον τουρισμό που διοργανώνει το Ελληνογερμανικό Βιομηχανικό & Εμπορικό Επιμελητήριο, στο πάνελ για την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης σε city break (τουρισμός πόλης, κυρίως για σύντομες αποδράσεις στα Σαββατοκύριακα και τις αργίες), τις τοποθετήσεις άνοιξε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, Αριστοτέλης Θωμόπουλος.
Για τον κ. Θωμόπουλο, η Θεσσαλονίκη δεν έχει ακόμη σαφή ταυτότητα γιατί «δεν είχε το κατάλληλο πακετάρισμα ως σήμερα, αλλά δεν βοηθήθηκε και από μία στοχευμένη διαφημιστική καμπάνια».
Η Θεσσαλονίκη, σε αυτή την προσπάθεια να γίνει αναγνωρίσιμη, χρειάζεται βελτιωμένες υποδομές, πολλαπλάσιες συνδέσεις με αεροπορικούς προορισμούς, χρειάζεται καθαριότητα, ανάδειξη των αρχαιοτήτων της, νέο συνεδριακό και εκθεσιακό κέντρο. Αλλά χρειάζεται, είπε ο κ. Θωμόπουλος και την αγορά ανοικτή όλες τις ημέρες της εβδομάδας, όπως και τους αρχαιολογικούς χώρους ανοικτούς, Κυριακές και αργίες.
Πάντως η ΕΞΕ, επιλέγει πλέον να προωθήσει τη Θεσσαλονίκη σαν city break προορισμό από τη νεοσυσταθείσα εταιρεία του ΣΕΤΕ, του ξενοδοχειακού κλάδου, την Marketing Greece.
Επόμενος ομιλητής του πάνελ, ο πρόεδρος της ΔΕΘ – Helexpo, Τάσος Τζήκας ο οποίος μετέφερε τις τοποθετήσεις ξένων, ότι η Θεσσαλονίκη αποτελεί ιδανικό προορισμό city break και ιδανική επιλογή για τη διοργάνωση συνεδρίων και εκθέσεων.
Η Θεσσαλονίκη έχει εξαιρετικό ιστορικό ενδιαφέρον, έχει αδυναμίες σε επίπεδο υποδομών αλλά όχι μεγάλες, έχει όμως και ευκαιρίες που μπορεί να αναδειχθούν μέσα σε περιβάλλον κρίσης. Όπως τόνισε ο κ. Τζήκας, αν η πόλη αποκτήσει στρατηγική με τους οργανισμούς της βέβαια να διατηρούν την αυτοτέλειά τους, τότε έχει μπροστά της μεγάλες ευκαιρίες. Διαφορετικά, μπορεί να χάσει και αυτή την ευκαιρία από ανταγωνίστριες πόλεις.
«Οι ξένοι επιλέγουν τη Θεσσαλονίκη. Ο γκουρού των εκθέσεων, Γιόχαν Βιτ, ψήφισε Θεσσαλονίκη. Οι Γερμανοί διοργανωτές της WOMEX, της μουσικής έκθεσης, θέλουν να ξανάρθουν στη Θεσσαλονίκης μέσα σε δύο χρόνια. Ο εκπρόσωπος του Οργανισμού Τουρισμού της Κορέας πιστεύει ότι η Θεσσαλονίκη είναι εκπληκτικός τουριστικός προορισμός, αυτά όλα κάτι αποδεικνύουν», κατέληξε ο κ. Τζήκας.
«Θεσσαλονίκη και Χαλκιδική είναι η Californian Coast των Βαλκανίων και δεν είναι δυνατόν να μη συνδέεται με το τραίνο με τις χώρες των Βαλκανίων», είπε πολύ χαρακτηριστικά ο Σπύρος Πέγκας, εντεταλμένος σύμβουλος του Δήμου Θεσσαλονίκης σε θέματα τουρισμού.
Ο κ. Πέγκας απάντησε σε σχόλια και κριτικές για τον τρόπο προβολής της πόλης, είπε ότι μέσω του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής, διαπραγματεύτηκε με τη Ryanair να μπει σε 4 αεροδρόμια και μπήκε σε 14. Αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες του Δήμου, για να ανοίξει η πόλη με νέες διοργανώσεις, μίλησε για το νέο branding της πόλης που όμως δεν αγκάλιασαν οι φορείς.
«Δεν μπορούμε να μιλάμε για την ανάσταση του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής», είπε ο κ. Πέγκας απαντώντας σε σχόλια περί επαναδραστηριοποίησης του Οργανισμού. « Ο Οργανισμός είχε προβλήματα που δεν ήταν τελικά θέμα προσώπων. Πρέπει να δημιουργηθεί ένας νέος operative φορέας, από επαγγελματίες, αυτός που θα υλοποιεί τη στρατηγική των φορέων».
H πόλη και οι φορείς πρέπει να ανοίξουν σε νέες πρωτοβουλίες επιχειρηματικές. Η Θεσσαλονίκη θα γίνει πρωτεύουσα της Νεολαίας για το 2014 και δεν υπάρχουν youth hostels στην πόλη, με τις σχετικές αιτήσεις να εκκρεμούν για μήνες.
Για το πως μπορεί η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει brand, αναγνωρίσιμο διεθνώς, κάτι το οποίο είναι πολύ διαφορετικό από την ταυτότητα της πόλης. Το θέμα ανέλυσε ο Χρήστος Χέλμης της Colibri, o oποίος μίλησε για την πολλαπλότητα των σημάτων, που τελικά δεν βοηθάνε στη σύνδεση της πόλης με ένα συγκεκριμένο brand.
Πηγή: voria.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου